Tvorba fotografií a videí | Media Heroes

Tvorba fotografií a videí

Sůl? Nene. Vlastní foto nad zlato

První dojem dělá vše. A neplatí to jen pro randíčka naslepo. Chcete znát recept, jak ztratit zákazníka dřív než řeknete faktura? Vyfoťte váš produkt/prodejnu/ukázku služby na kalkulačku vyrobenou v letech, kdy Miloš Zeman objížděl republiku předvolební Karosou a můžete se s klientem nadobro rozloučit.

Kdo by totiž svěřil peníze do rukou člověku, který v době Instagramu není ochoten investovat čas a prostředky do samozřejmosti, jakou je sada dobře vypadajících fotek? Důvěryhodnost se dá získat už s prvním zmáčknutím spouště.

Zapomeňte přitom na obrázky z fotobanky. Několik studií opakovaně dokázalo, že fotky z fotobanky snižují důvěryhodnost, kterou ve vás zákazníci mají. Jak píšeme i v sekci Tvorba stránek: vysmáté prosluněné Ilustrační snímky z fotobanky jsou záležitostí horoskopů a křížovkových časopisů ke kafíčku. Mysleme na originalitu.


Natoč mi jedno

V době vyumělkovaných profilů na sociálních sítí a telefonů chytřejších než legendy AZ Kvízu se video stalo běžnou součástí našeho života. Jak vytvořit video, které si s profesionalitou nezadá s reklamními spoty v televizi, na Facebooku nebo Youtube?  

Základem je nápad. Sdělení má být buď jasné, nebo chytře tajemné. Video musí plnit zamýšlený účel. Musí upoutat, ale nenudit. A především - jeho forma musí odpovídat povaze prodávané věci/služby.

Příklad? Těžko přimějeme člověka k nákupu našeho jogurtu hodinovým dokumentem o složení pastvin, na kterém se prohání kravičky - producentky našeho lahodného jogurtu.

Sociální sítě nám jdou v tomto ohledu pěkně na ruku. Především Facebook  v poslední době hojně upřednostňuje videa před ostatním obsahem. Živé vysílání především. Důvod? Větší potenciál popularity. Video je živé, rozmanité, akční, dynamické. A přitom dokáže sdělit daleko víc informací, než běžný příspěvek.

Facebook navíc videa kratší 30 sekund automaticky opakuje. Dvě mouchy jednou ranou.

Prezentace produktu


Unboxing


A filmaři nebudou mít co žrát

Ale budou. Profesionálním filmařům se do řemesla vůbec nemusíme plést. Natočit zajímavé, atraktivní video je totiž úplně jiná disciplína. Přesto musí zůstat v rukou profesionálů. Výsledné rozdíly jsou totiž - nepřekvapivě - dost dobře vidět.

Pro kvalitní produktové, firemní, prezentační video, reklamu či videoklip je nejdůležitější příprava. Poznání a definování cíle, jež má video splnit, je základním kamenem, na kterém budeme později stavět.

Dalším zásadním faktorem je přirozeně rozpočet. Od něj se odvíjí vše. I s malým rozpočtovým kašpárkem se sice dá hrát velké mediální divadlo, avšak nemůžeme se pak divit, že je o polovinu kratší a nehraje barvami.

Klapka, kamera jede... a akce!

Pojďme si nastínit, jak celý proces vypadá. 

S klientem jsme si ujasnili zmiňované základní stavební kameny: cíle a rozpočet. Na základě nich vytvoříme scénář. Sejdeme se s klientem, představíme scénář a doplníme o postřehy, které na místě vzniknou. 

Po odsouhlasení scénáře, tvoříme storyboardy, které jsou nezbytným prvkem pro přípravu samotného natáčení. Storyboard si můžeme jednoduše představit jako komiksový sešit, ve kterém každé okénko představuje konkrétní záběr kamery. Díky tomu má naše dílo kostru, na které postavíme video dílo.

Podle scénáře natáčíme v interiéru či exteriéru. Při samotném natáčení se dbá na každý záběr, úhel kamery a perfektní světlo. U natáčení v exteriéru není například výjimkou čekání na mraky, které zakryjí slunce a dojde tak ke změkčení dopadajícího světla.

Celý projekt může být natočen za den nebo týden. Závisí na povaze a náročnosti výsledného díla. Po natočení putuje materiál do střižny, kde se ho ujmou kouzelné ruce střihačů. V nahrávacím studiu se dodělá voiceover (mluvené slovo) a přidají ruchy (zvuky typické pro prostředí, ve kterém se příběh odehrává).

Střihači kouzlili, video je sestříháno. Pro radost estetické duše, pak přichází ještě kosmetické úpravy - colorgrading, tedy dobarvení videa sloužící k umocnění toho správného pocitu z díla. Poslední slovo má pak animátor, který do videa přidá titulky, animace či speciální efekty.  A máme hotovo. Po schválení klientem můžeme exportovat a poslat do světa rozdávat radost.


Co všechno klapne?

Nebojíme se ničeho. Umíme tvořit dokumenty, hudební videoklipy, krátké spoty, reklamy firemní a produktová videa, rozhovory, aerial videa (záběry z ptačí perspektivy) či pokročilé  2D animace. 

Víme, jaká videa se hodí na YouTube, Facebook nebo váš firemní web. Rádi si střihneme i dlouhodobější spolupráci, dokážeme naplánovat celý seriál videí s požadovaným cílem a atraktivním obsahem. 

Přesvědčte se sami.


Také chcete pomoci z nesnází? Pak nás neváhejte kontaktovat!

Kontaktovat

Pošlete signál

Signál Media Heroes