SEO - optimalizace pro vyhledávače
Umění být viděn. Tak by se ve třech slovech dalo charakterizovat spojení písmen SEO. Disciplína SEO - Search Engine Optimization, česky optimalizace pro vyhledávače, je nesmírně důležitým oborem v prostředí online marketingu.
Jednoduše řečeno - čím lepší máte SEO, tím výše stoupáte k nejatraktivnějším pozicím při vyhledávání na Googlu či Seznamu. (Nebereme přitom v potaz placené pozice, u kterých je napsáno zeleně Reklama, více na PPC.)
SEO je nutnost. Protože ať už zákazníci vyhledávají přímo váš brand, nebo se poohlíží po službě/produktu, který nabízíte, musíte být na prvních pozicích vyhledávání.
Jak praví jedna stará čínská pranostika: pokud chcete něco schovat, dejte to na druhou stránku Googlu.
Věděli jste, že Česká republika je jedna z pouze 5 zemí světa, která má i jiný dominantní vyhledávač než Google? Ano. Češi si totiž zamilovali domácí Seznam. Haf.
Dívat se a hodnotit, neustále
Je mnoho faktorů, které ovlivňují interní hodnocení stránek vyhledávačů. Hodnocení přitom získáváte a ztrácíte průběžně. Google například sleduje, jak často lidé klikají na váš odkaz, kolik času na něm stráví, zda na vaši stránku někdo relevantní odkazuje (blog o zahrádkářství odkazuje na hnojivo, které prodáváte) či jestli máte kvalitní a originální obsah.
Velmi důležitým faktorem je technická stránka webu - zda je web responzivní (vhodný pro mobilní vyhledávání), bezpečný, rychlý při načítání apod.
On a Of(f)
Faktory můžeme obecně rozdělit na On page, neboli na stránce a Of page, tedy mimo stránku. Jak názvy napovídají, prvními jsou ty faktory, které najdeme přímo na vaši stránce - obsah, technická stránka atd.
Druhé jsou faktory, které existují mimo vaši stránku - zpětné odkazy a jejich kvalita, relevantnost a počet, zmínky v sociálních sítích apod.
Důležitým podoborem je tzv. lokální SEO. Google jako správný Velký bratr totiž ví, odkud geograficky daný dotaz vyhledáváte - např. vyhledáváte-li kadeřnictví, nabídne vám výsledky kadeřnictví v místě, co nejblíže od vás, nikoliv kadeřnictví z Prahy, které může mít klidně daleko větší návštěvnost a SEO obecně.
Linkbuilding je o budování
Linkbuilding je dlouhodobá činnost zahrnující budování relevantních zpětných odkazů na váš web. Jde o budování sítě partnerských webů a zmínek vašeho webu, respektive vašeho produktu či služby. Tyto zmínky by měly být samozřejmě nejlépe obohaceny o odkaz, ať už textový či obrázkový vedoucí na konkrétní stránku na vašem webu.
Obsah je král
Ohraná fráze opakující se v mnoha oborech, ať už sociálních sítích či v marketingu obecně, která má však stále něco do sebe. Co tím myslíme? Samozřejmě kvalitní a originální obsah webu, článků, příspěvků a dalších aspektů.
Pokud budete mít na webu kvalitně napsaný článek na vyhledávané téma, uživatele to bude bavit, budou ho číst, odkazovat na něj a sdílet, vyhledávače to poznají a dají stránce vyšší hodnocení.
S obsahem souvisí jeho forma. Je potřeba psát jasně, úderně, textem bavit, ale i vzdělávat. V digitálním prostředí lidé nechtějí číst sáhodlouhé texty. Proto doporučujeme psát v krátkých větách, dělit do odstavců a tučně zdůraznit důležité věci. Přesně jako v textu, který právě čtete.
Čím mám začít?
Pokud máte již zaběhnutý web, je dobré nechat si udělat celkovou analýzu celého webu. Používáme přitom specializované nástroje, především Collabim a Marketing Miner. Spoustu informací se dozvíte i z Google Analytics a Google Search Console.
Chcete poradit? Udělat analýzu či optimalizovat nový web před spuštěním? Kontaktujte nás! Rádi vám ukážeme cestu, po které se vydat.