Správa sociálních sítí | Media Heroes

Správa sociálních sítí

Hýbou světem. Kdo na nich není, nežije. A kdo na nich žije a přitom není vidět, jako by nežil. S námi žít budete. Pomůžeme vám s výběrem právě těch sociálních sítí, které jsou pro vaše podnikání nejlepší. 

Dle aktuálních dat dnes lidé tráví na Facebooku, Instagramu či Messengeru celosvětově 50 minut denně. V České republice je to včetně WhatsApp až 159 minut za den. Oblíbenost sociálních sítí nastavila v business světě nový standard a mít Facebook stránku je pro mnohé firmy úplným základem. Proč tam ale inzerovat?

Dávno pryč je doba, kdy stačilo na sociálních sítích pouze být a občas tam vytvořit příspěvek. Sociální sítě si uvědomují svou obrovskou moc a tlačí uživatele k investicím. Na druhou stranu musíme uznat, že v současnosti je inzerce na Facebooku nejefektivněji cílenou reklamou. 

Zkrotíme i těžké váhy

Přežijí jen ti nejsilnější. Dávný zákon jungle platí dnes i pro korporace, které provozují sociální sítě. Navzdory faktu, že přibývají stále nové, prvenství si stále drží Facebook, Instagram či Twitter. Do popředí se dostávají nově vznikající (TikTok), některé čeká zánik (Google+).

Každou platformu využívá jiné spektrum uživatelů a věkových skupin. Instagram je založený na líbivé vizualitě a najdete zde drtivou většinu mladých. Twitter je naopak výborným informačním kanálem informací a používají ho často novináři, markeťáci a jiná odbornější povolání. LinkedIn je zase síť zaměřená na B2B segment.

Facebook je králem králů.  Je využíván napříč věkovými skupinami, pohlavím, náboženstvím, etnickou příslušností i místem bydliště.  V dnešní době je jen těžko představitelný úspěšný byznys bez aktivity na Facebooku. Facebook představuje pomyslný průsečík všech ostatních sociálních sítí. 

Slyšeli jste například o sociální síti TikTok? Pokud ne, nejspíš doma nemáte dospívající dceru. Tento hit posledních měsíců spolkl podobnou aplikaci Musica.ly a dále roste především pak u mladších uživatelů.


Umění sítí

Na sociálních sítích musíme rozlišovat dvě základní možnosti, jak získat nové zákazníky. Neměli bychom přitom spoléhat pouze na jednu z nich, pro nejlepší výsledek by měly obě jít ruku v ruce. 

Základním kamenem je tvorba obsahu, kterým plníme facebookový profil. Je velmi důležité, aby byl obsah relevantní pro vaši cílovou skupinu - fotky, videa, gify nebo třeba odkazy na tematický článek, který se týká přímo vašeho podnikání. Tento obsah se může dále finančně podpořit (propagovat), aby se dostal k uživatelům, kteří by o něj mohli mít zájem. 


Druhou cestou je reklama, kterou cílíme podle zájmů a chování uživatele na sociálních sítích. Jednoduše řečeno: každou aktivitu uživatele (lajkování, vyhledávání, sledování apod.) si Facebook ukládá a využívá při cílení reklam.  


Líbí se vám boty Nike? Super. Pak přesně na vás bude mířit reklama prodejce vaší oblíbené značky bot.

Takto cílené reklamy mají formu tzv. dark post a překvapivě je nenajdete na facebookové zdi prodejce. Ani se nezobrazí lidem, kteří mají stránku prodejce bot Nike lajknutou. Míří právě na lidi, o kterých se Facebook domnívá, že by mohli mít boty Nike rádi.

Reklamy můžeme navíc rozdělit podle účelu. Můžeme rozjet například kampaně na návštěvnost webu, sběr fanoušků, zhlédnutí videa nebo instalaci aplikace. Účelů je celá řada. Za zmínku určitě stojí i Dynamické reklamy, které nejčastěji využívají e-shopy, cestovní kanceláře atd.

Velký Bratr se dívá, ano. Není divu, lidé mu svá okna dobrovolně otevírají dokořán.

Jak správně mířit? 

Základem úspěchu dobré reklamy je správné zacílení. Cílíme podle pohlaví, věku, lokality a zájmů. Mezi ně patří například vzdělání, koníčky, rodinný stav a pak různé vychytávky typu partner uživatele má v nejbližší době narozeniny. 

Správné zacílení je věda. Avšak pokud ho zvládáte, možnosti jsou téměř nekonečné. Máte v Litomyšli cukrářství a chcete, aby sítěmi při horkém parném dni prolétla fotka lahodné zmrzliny z vaší nabídky? 

Není problém. 

Reklamu vám zacílíme tak, že se zobrazí studentkám pajdáku jdoucím o polední přestávce z oběda pokaždé, když venkovní teplota přesáhne 25 °C. 

Nevěříte? Zkuste nás. :) 

Příklad z praxe

Představme si pana Kropičku, který vlastní e-shop specializující se na prodej produktů pro dům a zahradu. 

Vytvoříme mu facebookovou stránku a instagramový profil, které začneme aktivně plnit relevantním obsahem pro zahrádkáře a kutily. Obsah následně propagujeme a tím získáváme relevantní fanouškovskou základnu. 

Dále klientovi postupně připravíme kampaně pro návštěvnost e-shopu cílenou podle zájmů (dům a zahrada, kutilství, rostliny, trávník).

S panem Kropičkou přitom můžeme probrat spoustu věcí, které nám pomůžou upřesnit zacílení. Pokud nám pan Kropička sdělí, že v určité části Moravy se v určitý čas prodává určitý druh hnojení, přizpůsobíme tomu kampaň.

Naše přesné cílení bude pak následovné: žena / věk 40-55, ráda na internetu kliká na dům a zahradu a je z Hodonína či z okolí 30 kilometrů. Aby nás však nezradilo počasí, necháme reklamu zobrazit až ve chvíli, kdy venkovní teplota přesáhne 15 °C a pro naší paní nastal čas shánět hnojivo.

Ve chvíli, kdy uživatel klikl na naší reklamu a dostal se do e-shopu pana Kropičky, získáváme cenný podnět a můžeme zobrazit další reklamy. Na řadu pak přijde tzv. remarketing - tedy zpětné zobrazování reklamy (reklama se zobrazuje uživatelům, kteří navštívili e-shop/web). 

Uživateli se pak připomínáme bannerem v různých formátech a snažíme se o jeho opětovné navštívení e-shopu a dokončení nákupu. 

V tuto chvíli nastává i ten správný čas na dynamickou reklamu. Uživateli zobrazujeme produkty, které si na e-shopu prohlížel, ale neobjednal. Tím se snažíme o dokončení konverze - nákupu. 

Při přesném měření uživatelského pohybu na webu lze následně jednotlivé zákazníky segmentovat a zobrazovat například reklamu o nedokončeném nákupu pouze těm, kteří si produkt do košíku přidali, ale nedokončili objednávku.

Síla, viďte? My ji ale ovládáme. 

Buďte efektivně sociální

Sledovat dynamický vývoj sociálních sítí není vůbec jednoduché. Navíc pokud máte dost starostí s řízením vlastního podnikání. 
Svěřte se do rukou profesionálů. Společně sestavíme jasnou strategii, jak se budete prezentovat na sítích. Vašemu podnikání se otevřou nové možnosti.
Stačí jen napsat.

Také chcete pomoci z nesnází? Pak nás neváhejte kontaktovat!

Kontaktovat

Pošlete signál

Signál Media Heroes