Copywriting
Originální design je základ. Hezká fasáda však dobrý dům nedělá. Platí to v životě stejně jako ve světě online médií. Vizualita člověka upoutá, jeho pozornost musí udržet obsah.
Nevhodně napsané texty, tak dokážou potopit i sebelepší web. Stačí prá chybček a peřklepů a dobrý pocit je fuč, že?
Emoce na prodej.
Člověk je emoce. Emoce je prodej. Prodej je zisk.
Láska a hněv, smích a strach. Každý z nich prodává. Nuda ne.
Nuda je dlouhý text bez odstavců, podnadpisů a tučně vyznačených textů. Nuda je absence nadhledu a přemíra odbornosti. Nuda je ošívání se na židli, když čtete vlastní řádky. Nuda je špatně.
Každý text jde podat zábavně. Šťávu lze vyždímat i ze školního řádu nebo receptu na čočkovku. Učme se z porna. Tu prostě neuškodí trocha velkohubosti, tu zase trocha drzosti. Hlavní je odvaha.
Číst eFko
Texty musí být krátké a úderné. Lidé na internetu jsou líní číst dlouhá souvětí. Uživatelé na webu hlavně skenují - přečtou nadpisy, tučné texty, popisky, prohlédnou si obrázky a jdou pryč. Celý článek na webu nedočte ani polovina uživatelů.
Člověk přitom velmi často čte v tzv. F-tvarech. První řádky ještě zvládá celé, pak jeho zájem upadá a věnuje pozornost pouze začátkům sdělení a nadpisům. Schéma jeho pozornosti pak vytváří pomyslné Fko.
Napíšeme si?
Kvalitní a nápaditý text dokáže dělat divy. Chcete se odlišit? Stačí napsat. Zbytek už nechte na nás.