Bannerová reklama
Banner neboli plakát, ale jinak. Internetově. Velmi jednoduše si bannerovou reklamu můžeme představit jako koupi online prostoru pro umístění reklamy.
Jde vlastně o online paralelu k tištěné inzerci v časopisech či novinách. Oproti tištěnému periodiku má však řadu výhod, například větší pole pro grafickou kreativitu a především možnost naprosto precizního zacílení na konkrétní segment uživatelů.
Příklad: Jan Novák vlastní pneuservis a prodává pneumatiky. Pomalu se blíží podzim a pan Novák se rozhodne investovat do reklamy. K propagaci svého servisu zvolí právě bannerovou reklamu. Jak pomůžeme panu Novákovi? V první řadě zařídíme, aby se banner nabízející výměnu či prodej nových pneumatik dostal k motoristům, kteří na internetu vyhledávají informace o pneumatikách, přezouvání apod. Umožní nám to nástroje bannerové reklamy - nejčastěji Sklik od Seznamu a Google Ads od Googlu. Abychom šli motoristům naproti, můžeme také zařídit umístění bannerové reklamy na tematizované weby - například garáž.cz.
(O tom, jak různé systémy vyhodnocují zájmy jednotlivých uživatelů jsme například psali zde)
Plakáte, funguj
Na internetu platí pravidlo, že lidé méně čtou a více “skenují”. Prohlížejí si obrázky, čtou především tučné texty, nadpisy a jinak zvýrazněný obsah. Při tvorbě grafiky bannerů na to musíme myslet.
Na běžného uživatele je cíleno okolo pěti tisíc reklam denně. Každé reklamě přitom věnuje jen desetinu vteřiny. Musíme upoutat.
Sdělení musí být jasné, jednoduché a úderné. Uživatele musí zaujmout, člověk ho musí zároveň pochopit a vstřebat. To vše za velmi, velmi krátký čas. Proto je potřeba šetřit slovy.
Informaci, tak sdělujeme heslovitě nebo v krátkých větách. Celková grafika musí být promyšlená a vycházet z uceleného konceptu.
Viděli jste někdy letáček lákající na předváděčky hrnců nebo plakát Havířovských slavností? Přesně tak se to dělat nemá.
Známe svojí cílovku
Nastavení banneru je velice obdobné PPC reklamám (Pokud nevíte, co to je, rádi vám to vysvětlíme zde). Je potřeba důkladné připravenosti a segmentace, abychom zbytečně neutráceli peníze za shlédnutí, či prokliky u uživatelů, kteří o dané produkty, či služby nebudou mít zájem.
Rozmohl se nám tady takový nešvar..
A tím je bannerová slepota. Jde o poměrně mladý fenomén. Vědci při podrobném studování uživatelů a jejich chování na webu podle pohybu myši a očí zjistili, že lidé nevědomě přehlížejí prvky na webu, které graficky nezapadají do jeho grafiky a vzhledu.
Uživatelé, tak často nevědomě opomínají nejen reklamní bannery, ale i prvky webu, které reklamami sice nejsou, ale vypadají jako banner. Vizuálně totiž vybočují z grafického konceptu webu.
Proto se v dnešní době často používají tzv. nativní reklamy. Jde o bannery, které jsou zasazené přímo do textu, graficky zapadají do samotného webu nebo se jinak tváří jako nenápadný článek uceleného prostoru. O nativní reklamě se více dozvíte zde.
Vyber si, jak chceš
Bannery poskytují obecně velmi slušnou svobodu ve výběru velikostí a podoby. Velikosti bannerů většinou závisí na možnostech webu, na kterém bychom chtěli inzerovat, a samozřejmě na ceně, jakou jsme ochotni zaplatit.
Obecně se velikosti bannerů pohybují od stovky do jednotek tisíců pixelů. Například největší banner od Seznamu má rozměr 2000 x 1400 pixelů.
Kreativita je kámoš.
Vzhledem k tomu, že se bavíme o internetovém prostředí, kde je možné (téměř) vše, bannery nemusí zůstávat u plochých 2D obrázků s textem. Banner může mít podobu gifu, může být dynamický, překvapivý. Chcete zaujmout? Nechte to na nás.
Sbalí si svých pět švestek a půjde hezky do světa
U bannerové reklamy se nemusíte bát, že bude zastrčená v zaprášených koutech internetu. Bannery dokážeme v klidu dostat do partnerských webů Seznamu a Googlu, což v Česku znamená do celého internetu.
Ve viditelnosti je síla (a peníze)
Vykašlete se na billboardy. Mimo internet jste v 21. století neviditelní. My jsme vaší lucernou v temném vesmíru nekonečného internetu. Stačí zamávat a najdeme společnou cestu.