PPC reklamy | Media Heroes

PPC reklamy

Setkáváte se s nimi možná častěji než s vlastní rodinou. Doprovází vás na každém virtuálním kroku. Pečlivě sledují všechny vaše zájmy, tužby a koníčky. A když se objeví, často si říkáte: jdete mi právě vhod. Řeč (tentokrát) není o přeplatcích z finančáku, ale o titánu mezi nástroji online marketingu - PPC reklamách.

Prosím Pěkně Cáluj

Zkratka PPC pochází z anglického Pay Per Click, neboli plať za kliknutí. Její princip je jednoduchý jak facka - jako inzerent platíte za každého uživatele, který klikl na vaší reklamu. 

Pojďme si to názorně ukázat na následujícím příkladu:


Na Googlu jsme vyhledali spojení “PPC”. První čtyři odkazy z nabídnutých výsledků jsou přitom označeny slovem “Reklama”. Jde o nejlukrativnější pozice ve vyhledávání, jelikož drtivá většina uživatelů zaměří pozornost právě na horní řádky vyhledávání.

Ve chvíli, kdy na nabízení reklamní odkazy uživatel opravdu klikne, inzerent za tento proklik zaplatí. Peníze si logicky naúčtuje strýček Google, jelikož zafungoval jako prostředník. 

Ušijte mi na míru

Svět online marketingu je ovládán několika hlavními druhy PPC reklam. Každá sedí na míru jiným potřebám inzerce. Pojďme se podívat, z čeho můžeme ušít klidně tu vaši.

Vyhledávací kampaně

Nejznámějším typem placené reklamy je vyhledávací reklama na portálech typu Google či Seznam a jejich partnerských webech. Před chvílí jsme se s ní už setkali - jde právě o lukrativní - horní pozice při vyhledávání nějaké informace.

Základem této kampaně je textové vyhledávání. Reklama pracuje s klíčovými slovy nebo výrazy, které korespondují s nastavením kampaně. (Problematika klíčových slov, jejich analýzy a různých shod je už slušná marketingová vyšší dívčí. Pokud však máte zájem o studium, kontaktujte nás. Rádi se s vámi sejdeme na osobní lekce.)

Vyhledávací kampaně jsou nejoblíbenějším druhem PPC reklam, jejich hlavní výhodou je naprosto přesné nastavení. Znění reklamního textu má totiž ve stoprocentní režii sám klient. Vyhledávací kampaně nabízí navíc mnoho rozšíření a dají se poměrně snadno a velmi důsledně analyzovat.


Obsahové kampaně

Internetu vládne vizualita. Ne náhodou jsou proto velmi oblíbenými také obsahové reklamy. Jejich základem je grafický banner (do kterého je ve většině případů zasazen i text). Bannery přitom lemují naše internetové toulky po okrajích obrazovky, vyskakují na nás z bočních různých okýnek, či na nás rovnou vybafnou při návštěvě nové stránky.

Obsahové kampaně jsou oblíbené především kvůli způsobu placení. Banner se uživatelům zobrazuje v celé své kráse vlastně zdarma, inzerent totiž platí až za konkrétní prokliky. 

Nevýhodou obsahové kampaně je obtížné sledování výkonnosti. Úkolem obsahových reklam totiž není uskutečnění konverzí (tzn. dokončení nákupů, registrací apod.), ale prezentace značky. Bannerové pozice proto kupujeme hlavně kvůli tomu, abychom byli vidět. Stejně jako u billboardu. Oproti němu má však online banner tu výhodu, že u silnice nikoho neotravuje a nezačne se kroutit s prvním deštěm. 



Remarketing 

Samostatnou kapitolu PPC reklam píše tzv. remarketing. Jde o vychytralou, dravou formu reklamy, která  nemá žádnou pevně zadanou grafickou podobu (bannery), ale mění se v závislosti na vašem chování na internetu.

Chytly vás toulavé choutky a prohlíželi jste si o svačině, kam v létě zaletíte na dovču? Remarketingová reklama se postará o to, aby se na vás v dalších dnech valila jedna nabídka exotické dovolené za druhou. Odpočinout vám nedá ani Facebook či Instagram. 

Google nákupy a produktové kampaně

Pokud si říkáte, že vychytralejší reklama už ani nemůže existovat, pak jste na omylu. Existuje šampion, který vám s produktem, o který jste na libovolném e-shopu projevili zájem, klidně vleze až do virtuálního obýváku. Samozřejmě ověnčený slevami a akčními nabídkami. Tímto mistrem ve výkonu mezi PPC kampaněmi jsou produktové a Google Nákupy. 

Určitě je znáte. Jednou jste rozklikli nabídku běžeckých bot a při příštím hledání na Google vám e-shop nabízí v bloku nad textem komplet nabídku tenisek. Jako byste e-shop nikdy neopustili.

A že je tato metoda extrémně efektivní, ukazují i čísla. Obvykle se totiž uvádí, že Google Nákupy tvoří až 85 % konverzí z celého reklamního účtu. 

Přitom se nemusíte téměř o nic starat. většinu práce odvede na základě naších instrukcí strýček Google. Zákazník jen určí rozsah nákladů.


Klasika či kombi?

Každý z uvedených druhů PPC reklam se hodí pro jiný typ inzerce. Existuje sice možnost kombinované reklamní kampaně, kde nastavíte textové vyhledávací i obsahové reklamy, tuhle variantu však nedoporučujeme. Cesta k úspěchu tkví v jednoduchosti.

Chci být na očích

A my se vám nedivíme. Figurovat na předních místech ve vyhledávání na Googlu znamená ohromnou konkurenční výhodu. Přidejte do kroku s dobou. Někdo bude na internetu vždy na očích, ozvěte se a brzy to můžete být vy.


Také chcete pomoci z nesnází? Pak nás neváhejte kontaktovat!

Kontaktovat

Pošlete signál

Signál Media Heroes