Czech Online Expo 2022: novinky, postřehy a užitečné informace (2. část) | Media Heroes

Czech Online Expo 2022: novinky, postřehy a užitečné informace (2. část)

Tým Media Heroes Marketing

Slibovaná druhá část našeho článku z Czech Online Expa 2022 je tu! Setkání marketérů, obchodníků a on-line nadšenců je sice nějaký ten pátek za námi, ale z akce máme spoustu informací a postřehů, o které vás nechceme připravit.

V první části jsme vám napsali např. o e-mail marketingu nebo o tom, jak pracovat se značkou. Ve druhé se dočtete o marketingu na sociálních sítích (přednášky od Petry Stupkové, Víta Jandy nebo Jana Randuse) a také o pěti největších chybách v e-commerce, které nám představil ve své přednášce Robert Němec.

Robert Němec – 5 největších chyb v e-commerce

Většina našeho týmu byla zvědavá na přednášku Roberta Němce. Robert mluvil o tom, jak správně vést e-shop, hledat cíle v podnikání a dalších témat, které se hodí především vlastníkům e-shopů a pak i nám, když s nimi hledáme cesty, jak prorazit na přeplněném on-line trhu. 

3 nejdůležitější body, které jsme si z přednášky odnesli?

  • Plánování v marketingu je opravdu důležité.
  • Analýza konkurence dokáže ušetřit čas i peníze. 
  • Komplexní strategie je základ!

Další tipy od Roberta Němce

Může sledování PNO uškodit?

Na konkrétních příkladech jsme viděli, že sledovat svoji ziskovost pouze prostřednictvím PNO, není správné. PNO je jistě jedním z důležitých měřítek, nemělo by ale být tím jediným. Pokud totiž sledujeme pouze PNO, může se stát, že si svým zaviněním snížíme obraty.

Čím více zakázek, tím větší ztráta

Jednou z nejdůležitějších věcí, kterou bychom měli řešit nejen v online prostoru, je ziskovost a marže. Tedy pokud máme na něčem malou marži a výrobek nám nevydělává, nepomůže nám, že se bude prodávat více. V tomto případě bychom měli kontaktovat dodavatele a zajistit si marži vyšší.

Možná nejdůležitější metriky v e-commerce dle Roberta Němce

  • Retence – pokud jsou u vás zákazníci spokojení, dost pravděpodobně se vrátí
  • Customer life-time value – děláte-li svůj byznys dobře, je pro vás získání a udržení si zákazníků ziskové

Velké skladové zásoby jsou často projevem hlouposti

U podnikání zkrátka přemýšlejte. Platit rozsáhlé sklady, zaměstnance a další věci je zbytečné. Stačí zjistit, co zákazníci chtějí a jak brzy vám to dodavatel dodá. Pak stačí mít od každého produktu jen pár kusů. Tuto variantu Robert Němec ale doporučuje pouze v případě, že máte ověřené dodavatele.

Pokud je po něčem zvýšená poptávka, je pravděpodobné, že to přiláká konkurenci, nebo se trh nasytí

To, že po něčem lidi prahnou, je často krátkodobá záležitost. Jak jsme již zmínili v první části článku, analyzujte trh. Jen tak zjistíte, zda má vaše podnikání přesah do budoucna.

Jan Randus – Zvyšujeme výkon reklamy na FB prakticky

Na přednášku Jana Randuse se vydaly naše specialistky na sociální sítě Hana a Ghana.

Reklamy na sociálních sítích by samy o sobě vydaly na dlouhý článek. Sociální sítě, potažmo Facebook může působit jednoduše. Profil tam má téměř každý, tudíž i reklamy může tvořit každý. Ovšem s tak vysokou konkurencí a možnostmi, které sítě specialistům nabízí, je opak pravdou. Navíc se Facebookové reklamy mění každým dnem, a proto je důležité neustále sledovat novinky a vzdělávat se.

Přednáška s názvem “Zvyšujeme výkon reklamy, prakticky” byla zaměřena na odbornou veřejnost, tedy lidi, kteří se již v dané oblasti pohybují a chtějí se dozvědět novinky z prostředí reklam. I když se prostřední Business Manageru mění, ty základní principy tvorby kampaní zůstávají stejné.

Optimalizace na konverze

Základem přednášky bylo doporučení optimalizovat co nejvíce kampaní na konverze. Tedy dovést zákazníka k zakoupení výrobku na e-shopu, nebo vyplnění poptávkového formuláře a podobně. Je ale důležité si před spuštění kampaně položit několik otázek, co vlastně po zákazníkovi chceme. Chceme, aby přišel na web? Chceme, aby si přečetl článek? Chceme, aby nakoupil?

Konverzní kampaně zpočátku mohou být dražší, jejich výsledky jsou ale v případě optimálního rozpočtu mnohem lepší. Aby reklama správně fungovala, potřebuje FB co nejvíce dat, ideálně 1-3 konverze denně (od toho se vyvíjí také ideální rozpočet). 

Lookalike publika

V případě cílení konverzních kampaní na Lookalikes používejte větší publika (kolem 10 %).

Integrace s e-mailovou platformou

Při získávání vhodných publik můžete také využít automatické propojení Facebooku s e-mailovými platformami, které mohou sloužit jako výchozí publika pro Lookalike.

Cílení na zájmy

V případě cílení reklam na zájmy vyberte 3-5 relevantních zájmů v jednom reklamním setu.

Grafika

Důležitou součástí tvorby reklam je také výběr a tvorba vhodné grafiky. Společně se podíváme alespoň na nejdůležitější body této oblasti:

  • dostatečně velký obrázek produktu
  • kontrast pozadí vs produkt
  • logo
  • banner by měl korespondovat s textem v reklamě
  • správné formáty - do FB feedu zvolte jinou velikost než do stories

Zjednodušeně řečeno, vytvořte banner, který lidi zaujme a díky tomu u vás budou chtít nakoupit. Nebojte se také testovat různé druhy bannerů, textů, barev a podobně. Jen tak můžete zjistit, na co právě vaše cílová skupina kliká a co ji dovede až do nákupního košíku.

Zní to složitě? Poradíme vám, jak si vše co nejvíce zjednodušit. Nechte těžkou práci na Facebooku a využijte mnoho jeho přednastavených automatizací a doporučení. Především testujte, vyhodnocujte, porovnávejte a optimalizujte své reklamy. Jen tak zjistíte, co je pro vaši kampaň, a tedy pro vás, nejlepší.

David Duc (Vít Janda) – Krátká videa napříč platformami

Vít Janda (spoluzakladatel tiktokuj.cz), který se ujal přednášky místo jeho kolegy Davida, nám přiblížil, jak TikTok získal náskok před ostatními sociálními sítěmi díky krátkým videím. Ty nejenom, že zaspaly, ale snaží se dohnat TikTok, jak jen to jde (ať už se jedná o Instagram Reels, Youtube Shorts nebo naposledy Pinterest Watch).

A v čem tkví úspěch TikToku a krátkých videí? Ten, kdo účet na TikToku má, určitě ví. Nekončící přísun krátkých videí, které člověka nenechají odpoutat oči od mobilu. Zábavná videa se zvířátky, zajímavosti z vědy nebo trendy videa s tanečky na různé hity. Záleží jen na nás, jak si přizpůsobíme svůj feed.

Co je přínosem? Rozhodně velký dosah a zhlédnutí videí. Dost ale záleží na tom, zdali budete aktivně tvořit obsah nebo ne. Stejně tak, jestli obsah bude dost kreativní a atraktivní pro konzumenty. Přidáte video jednou za měsíc? Nepočítejte s tím, že by TikTok vaše videa nějak zvlášť zobrazoval.

Také zapomeňte na to, že TikTok už je čistě pro puberťáky. Ano, nejvíce uživatelů je stále mladšího věku, ale čím dál více starších lidí obsah konzumuje nebo i sami tvoří (v USA už tvoří většinu uživatele starší 30-ti let).

  • TikTok už není jenom pro mladé
  • Získáte levně velký organický dosah (zabere vám to ale dost času)
  • Pokud chcete být vidět, přidávejte kvalitní a kreativní obsah (často)
  • Ideální na budování brandu
  • Prozatím TikTok preferuje kvalitní obsah nad placenou reklamou

Petra Stupková – Zákon a (ne)pořádek na sociálních sítích 

Přednášku o novelách a právních úpravách si pro účastníky připravila Petra Stupková, která vlastní advokátní kancelář specializující se na právo v online marketingu. Přednáška byla zaměřená na konkrétní právní úskalí, která nás mohou v online marketingu potkat. Jak všichni jistě víme, neznalost zákona neomlouvá. Pojďme se tedy na některé body podívat podrobněji.

Co si pohlídat, když tvořím komerční obsah na sítě?

Komerční obsah limitují nejen zákony dané země (ČR, EU), ale také smluvní podmínky jednotlivých platforem. Často se nám může stát, že je například reklama na sociálních sítích zamítnuta z důvodu nedodržení zásad společnosti Meta. Smluvní podmínky je dobré mít nastudované, ale i tak se nám ale může stát omyl. Reklama je obvykle zablokována a máme možnost, buď vytvořit podobnou reklamu, kde upravíme problematické věci, nebo požádat o opětovnou kontrolu.

Smluvní podmínky musíme také řešit při tvorbě soutěží, jejichž pravidla by taktéž neměla být v rozporu ani se zákony, ani s podmínkami jednotlivých platforem.  

Smlouva s influencery

Smlouva s influencery se často považuje za nedůležitou, až zbytečnou. Následky pouze ústní domluvy však mohou být velké. Poškodit mohou náš výrobek nebo celou naši firmu. Je důležité si stanovit podmínky, kdy, kde a jak bude influencer propagovat výrobek. Měl by také při zveřejnění zmínit, že se jedná o reklamu či placenou spolupráci. Neméně důležité je si stanovit případné sankce za nedodržení.

Právo jistě není specializací každého, proto je dobré v případě jakýchkoliv nejasností nebo problémů, co nejdříve vyhledat odbornou pomoc.

A to je vše z naší návštěvy Czech Online Expo 2022. Pokud jsme vás naladili na další novinky, přečtěte si první díl nebo další hrdinské články. Naše cesty můžete také sledovat na našem Facebooku.




Pošlete signál

Signál Media Heroes