Novinky z Mety – pomůžou, nebo zkomplikují byznys? | Media Heroes

Novinky z Mety – pomůžou, nebo zkomplikují byznys?

Tým Media Heroes Sociální sítě

Meta si na poli marketingu dlouhodobě drží velmi silnou pozici. V souvislosti s nárůstem reklamního obsahu, neustálým vývojem systému, nástupem AI a novými trendy pravidelně přichází s novinkami, které v menší či větší míře zasahují do každého byznysu, který se s její pomocí prezentuje. Momentálně se zdá, že se s novinkami roztrhl pytel a každý, kdo Metu aktivně používá k nasazování reklam, by se s nimi měl seznámit. V článku ukážeme ty nejzásadnější – ⁠⁠⁠⁠⁠⁠ty, které se mohou citelně dotknout toho, jestli vaše reklamy budou, nebo nebudou úspěšné.

1. Andromeda – horká novinka, která co nevidět ovládne reklamy

Nárůst kreativ a velký podíl AI, jejíž používání je stále dominantnější, zapříčinily, že dosavadní algoritmus přestal veškeré procesy stíhat. Meta situaci vyřešila razantně –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ na 28. 10. naplánovala spuštění Andromedy, nového algoritmu, který citelně zasáhne svět reklamy. Načasování spadá do nejcitlivějšího byznysového období – těsně před vánočními svátky.

V čem je přínosná?

Od novějšího a propracovanějšího algoritmu si Meta slibuje hlavně detailnější analýzu reklam. Celková hodnota reklamy se nově obohatí o přidanou hodnotu pro uživatele.

Co to znamená?

  • Dominantní bude relevance – pokud Meta shledá reklamu přínosnou pro uživatele, dá jí zelenou.
  • Zohlední se míra reakce uživatele na stejný typ reklamy v minulosti.
  • Zaznamená se negativní reakce uživatele na reklamu.

Veškeré aktivity a záměry, které algoritmus vyhodnotí jako neférové, nerealistické nebo nerelevantní, dostanou nálepku obsahu s nízkou kvalitou, a tudíž i horšími výsledky.

Pod drobnohledem se ocitnou všechny uživatelské aktivity spojené s délkou sledování reklamy, jejím nahlášením, skrytím nebo naopak pozitivním přijetím.

Klíčem k úspěchu je kreativní a různorodý obsah

Není novinkou, že Meta zvýhodňuje různé typy kreativ před opakujícími se reklamními formáty bez zásadních změn. Andromeda nově míří ještě výš –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ reklamy v rámci aukce sloučí, čímž automaticky vyvolá nutnost využití různorodých typů reklam.

Video se dostane na výsluní, ale samo o sobě stačit nebude. Marketéři budou muset vyvinout mnohem více snahy, kreativity a strategického plánování, aby Andromedu uspokojili. Co funguje? Střídání různorodých reklamních formátů, změny vizuálních návrhů, testování tónu komunikace, kreativní výzvy k akci a obměňování reklam v rámci aukce. 

Kvantita ≠ vyšší zisky

Namísto chrlení velkého množství reklam založených na stejném principu, formátu i vizualizaci se zaměřte na kvalitu a vysokou míru kreativity –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ ale tak, aby měl celý koncept skutečný smysl, odrážel potřeby cílového publika a byl pro něj relevantní. Jen tak v novém algoritmu obstojíte. Mnoho marketérů tak pracovalo už před nástupem Andromedy. Neustále testovali, zkoušeli, analyzovali a měnili reklamy. Dnes se tento přístup stane standardem a kdo ho nevyužíval, musí se rychle přizpůsobit novému prostředí.

2. AI obrázky v reklamách –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ mohou se zrušit?

Pokud jste ve svých reklamách ještě nezaznamenali obrázky vygenerované AI, pravděpodobně se jich brzy dočkáte. Někteří uživatelé již měli tu čest a nutno říct, že novinka je lehce rozpačitá. Nikdo se jí však nevyhne a plošné nasazení zasáhne všechny uživatele bez rozdílu.

Co to pro vás znamená?

  • Meta do vaší reklamy přidá obrázek vygenerovaný AI.
  • Nezáleží na tom, jestli s tím souhlasíte, či nikoliv.
  • Obrázky se přidají i do reklam, které už běží.
  • Plošně funkci nelze vypnout.

Na první pohled to může vypadat jako zajímavá inovace, ve skutečnosti je to jinak. S AI nikdy nemáte jistotu, jaký obrázek vám do reklamy přidá. Nemusí odpovídat vašemu brandu a často může narušit celkový vizuál.

V rámci kontroly máte jedinou možnost. Projděte si reklamu po reklamě a zjistěte, zda obrázek, který AI automaticky přidala, neporušuje celou reklamu.

3. Co dalšího Meta v poslední době zavedla?

Nejzásadnější novinky jsme vám představili, ale u nich Meta nekončí. Přinášíme přehled dalších zajímavých změn, které se jí týkají. Reklamy jsou dynamickou oblastí a co platilo včera, už dnes nemusí být aktuální. Proto za vás sledujeme nové trendy, které hýbou byznysem.

Stopka politickým reklamám
Od 6. října 2025 Meta na svých službách zakázala nejen politické (i volební), ale i společenské reklamy v rámci EU. Reaguje tím na nařízení Evropské unie o transparentnosti a cílení politické reklamy.

Mění se přístup k reklamním kampaním
Meta si nově sama řídí cílení a posloupnost reklam. Inzerentům se zjednodušuje práce a jejich úkolem je pouze dodávání kvalitních kreativ, které se sdruží do jedné široké kampaně, již algoritmus rozdělí podle své interní analýzy.

Maximalizování interakce
Je nový cíl, který se zaměřuje na sdílení, lajky, komentáře a uložení. Funguje napříč celým spektrem reklamních formátů a nevybírá pouze doposud protěžovaná videa.

Lepší propojení s Google Analytics
Nově můžete do svého nástroje Google Analytics přenášet data z Meta Ads. A změna se netýká jen Mety, stejnou možnost nabízí Google Analytics 4 i u dalších platforem, např. TikToku.

Sofistikovanější automatizace
Umělá inteligence Mety má na starost optimalizaci kampaní v rámci rozpočtu, cílení a umisťování. Nový model Advantage+ prodejní kampaně má maximalizovat výsledky online prodeje.

4. „Novinka,” o kterou nestála ani Meta

Uživatelé reklamního účtu na Metě čelí nové hrozbě. Doposud kolující spam byl hlavně obtěžující, ačkoliv i on dokázal napáchat velké škody na uživatelských účtech. Nynější hrozba je však opravdu vážná a do hledáčku podvodníků se můžete dostat i vy. Obdržíte-li oficiálně se tvářící pozvánku, která nabízí možnost využití „free“ kreditů, zpozorněte.

S nejvyšší pravděpodobností jde o podvod, na jehož konci můžete mít odcizený účet i peníze. Pozvánky vybízejí k dokončení celého „výhodného” procesu požadavkem na vaše nové přihlášení. Varovat by vás kromě podezřelé nabídky měla i nestandardní URL adresa, z níž pozvánky chodí.

Pár rad o (nejen) Metě na závěr

Uspět dnes na poli online prodeje není vůbec snadné. Trh je přesycený, algoritmy pro nasazování, optimalizaci a cílení reklam se neustále zdokonalují. Nové trendy se objevují stejně rychle jako rostou investice do reklam a jedinou možností, jak neztratit konkurenci z dohledu, je sledovat novinky a aplikovat je do vlastní prodejní strategie. Čas je však drahocenná komodita –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ v podnikání obzvlášť. Pravidelně vám proto přinášíme aktuální poznatky, bez nichž se moderní a úspěšný marketér neobejde.

Pošlete signál

Signál Media Heroes