Jste noví hráči na trhu? Klesl zájem o vaši službu/produkt nebo prostě jen chcete víc poptávek? Využíváte pro propagaci svého webu PPC kampaně a máte založené stránky na Facebooku a Instagramu, které ale zatím nejsou dostatečně účinné? Máme pro vás jednu variantu, jak je možné relevantní kontakty získat, a tím je Meta kampaň na generování potenciálních zákazníků. Není však vhodná úplně pro všechny.
Co je tahle kampaň zač?
Vysvětlíme vám to jednoduše. Narazíte na ni jako na každou jinou reklamu na Facebooku, která se lidem zobrazuje ve feedu mezi příspěvky. Pokud zákazníci narazí na tu vaši a podaří se vám je oslovit poutavým obsahem (grafika, text, kreativa), máte napůl vyhráno.
Ukázka reklamy
Po prokliku na reklamu se jim objeví formulář, který v případě zájmu mohou vyplnit. Je jen na vás, jakou bude mít tento formulář podobu. Čím konkrétnější v něm budete, tím relevantnější kontakty a informace dokážete získat. Je třeba ale počítat s tím, že uživatele může vyplňování více polí odradit. Myslete na to při jeho sestavování, je potřeba najít ideální poměr počtu polí/složitosti formuláře.
A co vše jste schopni získat? Základní informace jako:
- jméno a příjmení,
- telefonní číslo
- e-mailový kontakt
- místo bydliště,
- dokonce i datum narození, rodinný stav i pracovní pozici
Další konkrétnější informace získáte nastavením vlastních otázek ve formuláři - výběr z otázek s několika odpověďmi, s krátkou odpovědí ano/ne a další.
Ukázka formuláře
Nesmíme zapomenout zmínit, že tento typ kampaně je určen na generování leadů (potenciálních zákazníků), které musíte následně oslovit. To znamená, že není vhodná pro e-shopy jako takové. Ideální je tedy pokud nabízíte službu, případně dražší produkty.
Připravit, zacílit a pal!
Rádi byste oslovili jen určitou část uživatelů z určitého koutu ČR? Kampaň na sběr potenciálních zákazníků se stejně jako u ostatních Meta kampaní dá skvěle zacílit na požadované publikum. Cílení této reklamy může tedy vypadat takto:
- uživatelé ve věku 25-60 let,
- žijící ve městě Hradec Králové nebo v jeho okruhu do 40 km,
- vysokoškolsky vzdělaní,
- se zájmem o sport, fotbal, auta a další
- nebo, kteří přímo projevili zájem (kliknutím na některou z reklam) o chytrou domácnost, tepelné čerpadlo nebo fotovoltaickou elektrárnu
Nehledáte poptávky, ale nové kolegy?
Meta kampaň se dá skvěle využít i v rámci obsazení pracovní pozice ve vaší firmě. Díky formuláři si můžete vyfiltrovat uchazeče a zjistit prvotní informace, které vám pomohou s rozhodováním.
,,Halóóó! Vyplnil jsem formulář, čekám na odpověď.”
I to může být zádrhel. Poptávky se kupí, získáváte kontakty, ale zákazníci čekají a čekají a odpovědi se nedočkají.
Je třeba vždy myslet na to, že uživatelé mohou tímto způsobem vyplnit více formulářů u více firem. Získávají informace, dělají si průzkum trhu. Proto je důležité, abyste je nenechali dlouho čekat. Někteří lidé si nepamatují, co měli včera k snídani, natož že vyplnili nějaký formulář měsíc zpátky. Proto kujte železo dokud je žhavé a zvyšte tak pravděpodobnost dotažení poptávky do zdárného konce.
Kontakty si můžete stáhnout nebo si je seřazovat přímo v Meta Business Suite
Získané kontakty si kromě jejich stažení do souboru .CSV nebo .XML můžete jednoduše spravovat v rámci Meta Business Suite. Následně je možná jejich filtrace podle fáze, ve které se nacházejí (nezpracováno, zájem, v procesu aj.). Stejně tak můžete poptávky filtrovat podle zájmu o určité produkty (např. tepelné čerpadlo, fotovoltaiku nebo kotel). Nezapomeňte ale, že Meta uchovává kontakty pouze 3 měsíce.
Automatizujeme a ulehčujeme vám práci
A jak konkrétně? Pokud se vám nechce probírat kontakty v Meta Business Suite, nastavíme automatizaci, která vám kontakty zašle rovnou například do Google tabulek, emailu nebo CRM. My na automatizaci používáme nástroj Make, který šetří čas a eliminuje rutinní úkoly.

Propojení Meta Ads a Google pro ukládání vyplněných formulářů.
Dost bylo řečí, tady máte výsledky!
ČOV do každé rodiny aneb jak získat poptávky na platformě Meta
Pro firmu ABPLAST Group zabývající se nejen prodejem a servisem čističek odpadních vod, jsme připravili kampaň na sběr kontaktů s cílem získat poptávky na ČOV a bazény. Součástí marketingové strategie jsou i další kampaně a kanály, ale pro tento článek nás zajímají pouze výsledky z kampaně na potenciální zákazníky. A jaké byly na úplném začátku?
- v únoru 2022 spuštění akvizičních kampaní a propagace příspěvků
- druhý měsíc spouštíme kampaň PZ = 93 formulářů na ČOV, 44 formulářů na bazény
- třetí měsíc kampaní (zároveň druhý měsíc, kdy běžela PZ) = ČOV 108 formulářů, bazény 56 formulářů

Výsledky po dvou měsících od spuštění kampaní (1. měsíc PZ)
Suma sumárum, 201 vyplněných formulářů na ČOV s průměrnou cenou za jeden 89 Kč a 100 formulářů s průměrnou cenou 117 Kč pro bazény.
Skvělé, co říkáte? Tyto kampaně běží od samého začátku jejich spuštění, samozřejmě s průběžnými úpravami vizuálů a formulářů. V tomto případě na ně nedáme dopustit. Od té doby i nadále generují výborné výsledky a jsou považovány za velký úspěch.
A teď všichni hurá na kampaň na generování potenciálních zákazníků…
… ne, ne, ne. Tak to bohužel nefunguje. Stejně jako u jiných kanálů a kampaní nemůže tento typ reklam zcela fungovat a být účinný jen sám o sobě. Je potřeba jej zasadit do marketingové strategie tak, aby měl v celkové komunikaci smysl a byl co nejefektivnější.
Jste rozhodnuti spustit kampaň? Od toho jsme tady my, hrdinové z Media Heroes, kteří vám s tím rádi pomůžou.