Porno jako dobrý sluha a ještě lepší učitel | Media Heroes

Porno jako dobrý sluha a ještě lepší učitel

Martin Šeda Rady a tipy

Poučme se z porna. Tak zní ve zkratce naše rada každému, kdo se chce v dnešní době prezentovat na internetu. Co má společného podnikání, internet a porno?

Poučme se z porna. Tak zní ve zkratce naše rada každému, kdo se chce v dnešní době prezentovat na internetu. Co má společného podnikání, internet a porno? No.. řekněme, že důvtipní lidé by si domysleli spoustu paralel, z nichž některé by nebyly úplně slušně prezentovatelné. Proč bychom se tedy měli poučit z porna? Jednoduše proto, že porno je skvělý referenční prvek společnosti. Navíc – se svými klienty umí perfektně pracovat: jak po stránce obsahové (každý sám dobře ví), tak především analytické. A právě tímto bychom se měli inspirovat.

Bigger Than Big. Datový tok pornostránek rovná se virtuálnímu Nilu

Dlouholetým průkopníkem v analýze svých návštěvníků (a v mnoha dalších ohledech) je bezesporu server Pornhub.com. Americký porno gigant se také již léta prezentuje promyšleným marketingem, dokáže vtipně reagovat na aktuální události, klade důraz na vytváření komunit svých návštěvníků a dává prostor jejich kreativitě a čas od času rozvíří internetové vody dobře mířeným vtípkem.

Vtípek od Pornhubu

Zdroj: PornHub Insights

Každý rok, ale především zveřejňuje velmi podrobné (a velmi pikantní) souhrnné datové statistiky. Například za loňský rok proteklo Pornhubem těžko uvěřitelných 3 110 400 000 Gb dat. Každou vteřinu přitom uživatelé stahují 99 Gb dat. Kdybyste stažená data pouze z této pornostránky za poslední rok chtěli uložit na průměrné USB disky, potřebovali byste jich 194 milionů!

Jen na minutku si odskočím..

Pokud vám z poměrně neosobních čísel objemu dat ještě nespadla čelist údivem, možná se tak stane, když je přepočteme na čas. Přepočteno na hodiny, návštěvníci Pornhubu shlédli za rok 2016 dohromady 4 599 000 000 hodin porna. To dělá 191 625 000 dní, čili víc než půl milionu let– přesněji 524 641 roků. Přihoďte ještě čtyři miliardy (tímto tempem osm let porna) a máte stáří Země!

Jak se díváš ty?

Statistiky Pornhubu jsou natolik podrobné a natolik zábavné, že bychom podobnými výčty mohli trávit hodiny. Co by však mělo zaujmout všechny, kteří podnikají na internetu (či chtějí své podnikání prezentací na sítích umocnit), je dynamika proměnlivosti poměru zařízení, na kterých brouzdáme světem internetu. Jak totiž krásně demonstruje statistika Pornhubu, počet lidí, kteří navštěvují porno stránky z mobilu, jde raketově nahoru. A to i navzdory logickému předpokladu, že svou příjemnou chvilku si člověk nejraději užije v klidu, doma, v soukromí, kde má většinou i laptop, stolní počítač či televizi.

Drtivý nástup mobilů

Podle statistiky Pornhubu, kumulativní růst provozu telefonu se každým rokem navyšuje o stovky procent. Od roku 2010 do loňska eviduje Pornhub nárůst mobilního připojení o neuvěřitelných 1424%.

Kumulativní růst mobilů

Zdroj: PornHub Insights

Nesmírně zajímavé je také sledovat, jak se proměňuje poměr návštěv z mobilního zařízení oproti stolnímu počítači či laptopu. Podíváte-li se na graf, záhy zjistíte, že mobily dávají větším zařízením poslední léta pořádně na zadek.

Graf poměru počítačů a mobilů

Zdroj: PornHub Insights

Přihlédneme-li k faktu, že cena mobilních dat v poměru k objemu a rychlosti připojení stále klesá (zatímco objem a kvalita připojení stoupají) a mobilní technologie uhání vpřed výkonnostně i kvalitou obrazu mílovými kroky, pak je sázka "na mobil" sázkou na jistotu. Či lépe řečeno: sázkou na budoucnost.

Mobilní nadvláda žen

Ženy a mobily. Toto spojení se díky oblibě instagramu v posledních letech stává stejně ustáleným jako muži a fotbal či rychlá kola. Ani na ně samozřejmě statistiky lechtivého serveru nezapomínají. Porno jako čistě mužská záležitost? Kdeže. Víc než čtvrtina návštěvníků pornostránek jsou ženy. A hádejte z jakého zařízení si svou zaslouženou chvilku nejraději užívají? Správně. Oproti mužům (69% preferuje mobily) je to téměř 80% žen, prožívají intimity s telefonem v ruce.

Graf používání mobilů žen vs muži

Zdroj: PornHub Insights

Jabka vs. Roboti

Také se vám zdá, že “jablíčkářů” za poslední rok či dva dramaticky přibylo? Váš dojem je přesný. Poměr návštěv mezi přístroji s operačním systémem iOs a Android je velmi vyrovnaný. Mírně navrch má však (cenově výrazně dostupnější) robůtek Android.

Graf poměru mobilních operačních systému

Zdroj: PornHub Insights

Ještě v roce 2015 by malý kus koláčku možná ukousl Windows Phone. V roce 2016 a 2017 se však už zdá, že v lidské historii bude na epizodu zvanou Windows v mobilech nahlíženou asi jako v Česku na první řadu Superstar: matně si ji pamatujeme, jejím produktům se raději vyhýbáme a když se nás na ně někdo zeptá, raději děláme, že neslyšíme. Nebo se začneme bavit o počasí.

Nesmrtelnější než seriál Ulice

Pokud vám některé statistiky přišly přitažené za vlasy, tak u jedné byste si ty vlasy museli nejspíš vytrhat. Zdá se to neuvěřitelné, ale v roce 2016 (!) ještě zhruba sedmina lidí používala prohlížeč Internet Explorer. Ostatní uživatelé se naštěstí poučili z let nekonečného čekání a decimování klávesy F5 a přesedlali na Chrome, Firefox, Safari či “exploráckého” nástupce, ničím výrazně nezprasený Microsoft Edge.

Graf poměru prohlížeců

Zdroj: PornHub Insights

Co si z toho odnést?

Nejlépe poučení. Poučení vyplývající ze statistik, které nám ukazují spoustu skutečností o digitálním světě, ve kterém žijeme. Práce, zábava, byznys i sociální život. To vše se dnes postupně přesouvá z reálného do online světa, a jak se proměňují lidské návyky, mění se i prostředky k nim.

Život na internetu je úměrně závislý na schopnosti být připojen. Díky smartphonům a mobilnímu internetu jsme schopni být připojeni vždy a všude, čímž se mění i naše návyky. Stáváme se mobilnějšími, či troufám si říct - zcela mobilními.

Důkaz? Spatříte ho kdykoliv se podíváte okolo sebe. Při procházce po ulici nebo cestou v MHD. Ohromná většina lidí je zahleděna do displeje telefonu. Maminky doma s dětmi jsou rády, když uvolní ruku a v rychlosti si přečtou pár tipů a rad či si udělají chvíli na nákupy online. Turisté bookují ubytování a letenky. Zákazníci jakýchkoliv služeb hledají a porovnávají dle přístupnosti stránek, srovnání cen a preferencí, a tak bych mohl pokračovat do nekonečna.

Jak nám ale ukázal Pornhub a jeho kouzelná čísla, návyk na mobilitu připojení nás zasáhl dalekou hlouběji a intenzivněji, než jsme si byli doteď ochotni přiznat. Je na každém, co za poučení si z této skutečnosti odnese, jedno je však jisté: méně mobilní svět už nebude.

Zdroj:
PornHub Insights

Pošlete signál

Signál Media Heroes