V online marketingovém světě nás pořád překvapují nové výzvy a možnosti. Jak tedy zajistit, abyste byli v online marketingu silnými hráči i v roce 2024? Náš nový článek vám s tím pomůže.
Společně prozkoumáme klíčové otázky týkající se aktuálních trendů, které nás budou provázet při klikaté cestě online marketingovým vesmírem. A vzhledem k tomu, že AI už z velké části převzala otěže, začneme přímo s ní.
Pád tradičního AI a vzestup superinteligence
Pamatujete si loňské kostrbaté začátky ChatGPT? Letos na scénu přichází jeho větší brácha ve formě placené verze GPT-4. V čem je lepší? Nachází se v něm například i superinteligence Custom-GPT, která vám umožňuje vytvořit si svůj vlastní jazyk a slovník, který můžete použít kdykoliv. Ve zkratce funguje tak, že ji sami nakrmíte daty a nadefinujete specifikacemi v oblasti zájmů, do kterých se spolu s ní ponoříte.
Příklad: Vytvoříte svůj vlastní kontext pro Custom-GPT, který bude rozumět a reagovat na otázky a koncepty spojené s marketingem. Sdělíte své preference, očekávání a Custom-GPT bude odpovídat z pozice "markeťáka" s pomocí porozumění a relevantních informací v oblasti reklamy.
Takového parťáka v práci jako když najdete, nemyslíte?
Custom-GPT navíc může mít každý. Není to jen generátor odpovědí, ale váš vlastní personalizovaný průvodce světem informací. Zní to jako jiná galaxie? Vůbec! Je naprosto jednoduchý a připraven pomoct s realizací vašich vlastních vizí, tak na něj nezapomeňte.
Vygenerovaný obrázek z ChatGPT4
Konverzační marketing a AI: Odpovědi hned, teď, okamžitě!
V roce 2024 se stane konverzační marketing a interakce řízené umělou inteligencí novým hitem. Zapomeňte proto na časy, kdy zákazníci čekali na odpovědi týden.
Příklad: Zákazník má naléhavý technický dotaz. Díky nasazení virtuálního asistenta získá okamžitou pomoc bez čekání, vše je vyřešeno a všichni jsou spokojení.
Takový virtuální asistent není jen strojem na odpovědi, ale dokáže skutečně chápat potřeby vašeho zákazníka. Rozumí dotazům i kontextu a poskytuje přesné a relevantní odpovědi. Rychle a efektivně vyřeší všechny otázky či technické problémy a spokojený zákazník = spokojený podnikatel s možností využít svůj čas efektivněji.
Zcela osobní obsah: Váš marketing na míru
Představme si online obchod, který si zaznamenává všechna data o přáních a potřebách svých zákazníků. Pokud zákazník například často nakupuje sportovní oblečení a sleduje stránky s běžeckými tipy, systém mu může nabídnout doporučení na novou kolekci běžeckých bot přímo na domovské stránce. Stačí jen kliknout! Když potom zákazník otevře e-mail s nabídkou, může objevit třeba exkluzivní slevu na vybrané sportovní oblečení, které perfektně ladí s jeho předchozími nákupy.
Takový přístup nejenže zvyšuje pravděpodobnost nákupu, ale také vytváří dojem, že značka skutečně chápe a respektuje individuální potřeby zákazníka. Vazba mezi značkou a spotřebitelem = značka ideál!
Zdroj: https://www.aktualniletaky.eu/letak-a3-sport-onadnes-slevy-71542strana3/
UGC Obsah: Supersíla v rukou samotných uživatelů
UGC je uživatelsky generovaný obsah, což není jen trend, ale hlavně nástroj, který vám pomůže v každodenním pracovním nasazení.
Podle Semrush Social Media Trends 2024 se UGC stává klíčovým prvkem pro získání důvěry zákazníků, což je přesně to, co vaše podnikání potřebuje. Využití obsahu vytvořeného samotnými uživateli přináší do marketingové strategie autentičnost a přiblížení se k cílové skupině.
A jak budete co nejjednodušeji působit autenticky?
Podívejme se na firmu Aktin, která se zabývá zdravým životním stylem a sportovní výživou. Minulý rok totiž spustila kampaň #aktinchallenge. Během této kampaně lidé sdíleli fotografie a příběhy, které souvisely s úkoly spojenými se značkou. To nejen ukazuje jedinečnost produktů, ale podařilo se také vytvořit silné spojení mezi značkou a komunitou zákazníků. Zákazníci si tak mohli vzájemně poskytovat inspiraci k zapojení se do sportovních aktivit a také k nákupům na webových stránkách značky. Tato UGC kampaň jasně ukázala to, jak výzvy mohou posílit vztah mezi značkou a její komunitou.
Zdroj: https://www.instagram.com/p/Cm7FOgaLJCC/?igsh=MzRlODBiNWFlZA%3D%3D
Video obsah: Krátká videa hýbou světem i letos
Ano, bezpochyby! Krátká videa jsou velmi oblíbená, protože nás dokáží upoutat svojí akčností a autentičností. Znáte to, ze sledování jednoho krátkého videa se rázem stane hodina prokrastinace. V posledních letech jsme byli svědky skutečného rozmachu videomarketingu a letos bude tento trend jenom sílit! S platformami jako TikTok, YouTube (Shorts) a Instagram/Facebook (Reels) nastala doba, kdy krátká videa nejsou pouze prostředkem pro reklamu, ale také pro vzdělávání, zábavu a budování vztahů.
V roce 2024 se videoobsah stane ještě silnějším nástrojem pro komunikaci s followery a zákazníky. Je to prostředek, jak rychle a účinně sdělit své poselství, zaujmout a zapojit publikum. Takže nezapomínejte – když přijde na krátká videa, není čas ztrácet čas!
Zdroj: https://www.wyzowl.com/video-marketing-statistics/
Virtuální a rozšířená realita: Když marketing vstupuje do našeho světa
Jsme svědky toho, jak se svět marketingu dostává do nového prostoru díky virtuální a rozšířené realitě. Jsou to technologie, které nejen mění pohled na produkty, ale hlavně je proměňují v autentické a fascinující zážitky, které lidi prostě baví.
Virtuální prohlídky showroomů: doba kdy tě prezentace baví
Virtuální prohlídky showroomů jsou skvělým průvodcem pro zákazníky, kteří se tak podívají i do míst, které by jinak zůstaly neobjeveny. Například do výroby, kde je nepovolaným vstup zakázán, no není to bomba? Tato inovativní prezentace nejen nabízí zážitky, ale také otevírá nové možnosti pro prohlížení a srovnávání produktů ve virtuálním prostředí.
Rozšířená realita: zobrazení produktů ve vlastním prostoru
Na rozdíl od virtuálních prohlídek, vám tahle realita ukáže produkty přímo ve vašem pokoji nebo obýváku, což vám umožní si lépe představit, jak by nové kusy nábytku zapadly do interiéru.
Zdroj: https://www.digidoupe.upol.cz/index.php/digiseznam/20-rozsirena-realita-ar
Rozšířená realita není vyhrazena pouze pro velké hráče. I když jsou jako obvykle trochu napřed. Nesmíme zapomenout zmínit například Apple Vision Pro, který “hladce spojuje digitální obsah s vaším fyzickým prostorem”. Ostatní velké společnosti jistě nezůstanou stranou a již brzy se můžeme těšit na další vychytávky.
Na závěr je důležité připomenout, že i s nejnovějšími technologiemi a trendy pořád zůstává strategie, kvalitní produkt a péče o zákazníka základním kamenem naší práce. Buďte připraveni na všechny výzvy online marketingového vesmíru a pokud si nevíte rady, pošlete nám signál.