Trendy online marketingového vesmíru v roce 2023 | Media Heroes

Trendy online marketingového vesmíru v roce 2023

Tým Media Heroes Marketing

Online marketingový vesmír jde stále vpřed, rozpíná se a pokud v něm chceme být uspěšní, musíme držet krok. Firmy a podnikatele navíc ohrožují superpadouši v podobě válečného konfliktu, následků pandemie nebo nejisté ekonomické situace. Jak tedy zajistit, aby i v roce 2023 dobro dál vyhrávalo nad zlem, firmy prosperovaly a zisky rostly? Pojďme si společně odpovědět na zásadní otázky ohledně aktuálních trendů, které nás letos budou na cestě online marketingovou galaxií provázet.

Umělá inteligence (AI) jako ze sci-fi filmu, nebo běžná realita?

Co kdyby se daly emoce zákazníků číst? S AI se tomu bude možné přiblížit. Díky velkým souborům dat a strojovému učení dokáže AI odhadnout, v jakém rozpoložení se uživatel nachází a naservíruje mu přesně to, po čem v danou chvíli touží. Na vás pak už bude jen uživatele zaujmout.

Za zmínku stojí i čím dál populárnější chatbot ChatGPT ala noční můra všech copywriterů, který baví svou schopností vymýšlet originální a někdy až bizarní textové koncepty. I když je AI v tomto ohledu stále ještě v plenkách, tak k vylepšením neustále postupuje mílovými kroky.

Ukázka z ChatGPT, jsou zde stále mouchy :)

Zaměření na měření aneb kde sbírat správná data?

Kdo dokáže reklamním systémům a kampaním dát ta “správná data”, bude mít výhodu a taky lepší výsledky. Roli bude hrát správná implementace, nastavení a měření dat o uživatelích, která o sobě přes veškerá opatření (Cookies, GDPR apod.) prozradí.

Největší chystanou změnou je trvalé pozastavení Google Analytics Universal a přechod na Google Analytics 4, které je naplánováno na letošní červenec. GA (UA) přestanou sbírat jakákoliv data a spolehnout se budeme muset už jen na GA4, případně nějakou alternativu - mrk, mrk Matomo.

Proč je důležité si uvědomit, že méně je více?

Obsahový marketing hraje prim a je s ním tak spojen i boj o pozornost především uživatelů sociálních sítí. Generace Z čím dál častěji využívá sociální platformy k vyhledávání informací a žebříčku popularity vládne TikTok. Stručná sdělení a krátká videa jsou prostě v kurzu a je třeba s tím počítat.

Zákazník na prvním místě? To platí i po nákupu.

Cílového uživatele zaujala vaše reklama, nabízený produkt nebo službu si koupil a je hotovo. Ale kdepak. Na místě je další péče, díky které si zákazníka udržíte i nadále. Vaši hlavní pomocníci jsou: kvalitní zákaznický servis, informace o novinkách/slevách, nabídky voucherů, e-mailing, dárky za věrnost a další. Zákazníka si je třeba hýčkat.

Je nutné spolupracovat s influencerem?

Díky vlivu influencerů se může váš brand snadněji dostat do povědomí širšího okruhu uživatelů. Před navázáním spolupráce je důležité se zamyslet, jestli nebude lepší využít více mikro influencerů (1000 - 100 000 sledujících) než jednu populární celebritu. V mnoha případech to může být totiž mnohem efektivnější.

Stěžejní je pak správný výběr. Plešatý člověk bude totiž jen těžko prezentovat účinky vašeho revolučního šamponu. Proto vybírejte důkladně.

A rada na závěr?

I když jsme si řekli několik trendů pro rok 2023, alfou a omegou pro fungování marketingu stále zůstává správně zvolená strategie, budování brandu a splnění potřeb zákazníka. Tak buďte na své cestě online marketingovým vesmírem v obraze.

Chcete využít našich superhrdinských marketingových schopností a posunout váš byznys na další level? Vyšlete signál a my vám rádi pomůžeme.

Pošlete signál

Signál Media Heroes