Reklamní formáty v obsahové síti Sklik | Media Heroes

Reklamní formáty v obsahové síti Sklik

Tereza Šmejdířová Marketing

Zajímá vás, co všechno se dá využít v rámci PPC kampaní? To jste tady správně! V našem novém článku si rozebereme a detailněji popíšeme formáty, kterými lze cílit v obsahové síti Skliku. Nebudou samozřejmě chybět ani grafické ukázky naší práce, které jsme u našich klientů vytvářeli.

Na začátek si pojďme vysvětlit, co je obsahová síť a co do ní patří. Skládá se z webů českého internetu a dalších partnerských webů, které na svých stránkách zobrazují reklamu Skliku. Mezi nejznámější weby, na kterých se reklama může zobrazovat, patří například seznam.cz, novinky.cz, prozeny.cz, sport.cz, super.cz a další.

Data Seznamu uvádí, že lze inzerovat na více než 3 000 webech a oslovit až 95 % uživatelů českého internetu. Proto si ve většině případů pro spuštění akvizičních kampaní vybíráme častěji Sklik než Google Ads.

Způsobů cílení je několik a každý má své specifikace a účely využití. Vytvořením poutavého reklamního formátu a dobrého zacílení se pak můžete skvěle dostat do povědomí potenciálních zákazníků a samozřejmě se stále připomínat těm stávajícím.

Banner

Klasika, kterou zná každý, je základem remarketingových a obsahových kampaní. Bannery nasazujeme vždy v několika různých formátech tak, abychom pokryli co nejvíce místa v reklamním prostoru. Banner může být například i ve formě animace - GIFu.

Při tvorbě je důležité dbát na jednoduchost, atraktivitu a jasnou komunikaci. Proč? V konkurenčním online prostředí má uživatel omezený čas a pozornost. Právě proto je nutné ho rychle a úderně zaujmout.

I tady má Skik své specifikace. Nesmí se například propagovat nepovolený či omezený obsah, texty a obrázky musí být jasně čitelné, obsahově srozumitelné a relevantní. Maximální datová velikost jednoho banneru je pak do 150 kB.

Přehled rozměrů, které lze v Skliku používat - řazeno sestupně od nejvyššího počtu prokliků (data z 01/2024)

  • 300x300 px
  • 300x250 px
  • 480x480 px
  • 480x300 px
  • 320x100 px
  • 300x600 px
  • 970x210 px
  • 970x310 px
  • 728x90 px
  • 160x600 px
  • 500x200 px

Mobilní bannerové plochy

  • 320x100 px
  • 480x480 px
  • 300x250 px
  • 300x300 px
  • 500x200 px

I na mobilních telefonech či tabletech se mohou zobrazovat výše uvedené rozměry. Vždy záleží na responzivním webdesignu daného webu.

Platební model banneru - CPC (inzerent platí až po prokliku)

Kombinovaná reklama

Jde o kombinaci textu (nadpisu, popisku), obrázku a loga, které ale není povinné. Vyžaduje vždy dvě formy obrázku - obdélník a čtverec, které nesmí obsahovat logo ani uměle vložený text. Proto vkládáme pouze fotku, nikoliv banner. Animované obrázky nejsou povoleny.

Návrh následně tvoří různé kombinace z výše uvedených prvků podle velikosti a umístění, kde se bude zobrazovat.

Tato forma reklamy vyplňuje prostor, ve kterém se nezobrazuje banner. Právě z tohoto důvodu je její využití důležité k pokrytí co největšího reklamního prostoru. Dobře vytvořená kombinovaná reklama působí přirozeně a zapadá do obsahu webové stránky. Jde zároveň o skvělou alternativu, pokud nemáte čas nebo možnost bannery vytvářet. Jak už bylo zmíněno výše, stačí pouze poutavý text a fotka.

Kombinovaná reklama má obvykle i vyšší CTR (míru prokliku). Cena za proklik bývá obvykle nižší než u bannerů. Proto ji většinou oddělujeme do vlastní sestavy, abychom měli co nejpřesnější výsledky. Doporučujeme vytvořit vždy 2-3 typy (různé kombinace textu či obrázků) a dle výsledků s nimi pak dál pracovat.

Platební model kombinované reklamy - CPC (inzerent platí až po prokliku)

Branding

Velkoformátový typ grafické reklamy (2000 x 1400 px), který obklopuje obsah webové stránky. Díky velikosti ho doslova nelze přehlédnout, a proto je ideální pro podporu (budování) vašeho brandu nebo představení nového produktu či služby na trhu.

Hlavním cílem brandingu není zákazníka ihned přimět k nákupu, ale dostat ho do úvodního procesu - fáze See a Think (z frameworku “STDC”). Formát je možné zapracovat i do remarketingové strategie, kdy už nám jde o dokončení nákupu, tedy fáze Do a Care.

Nejčastěji se s ním můžete setkat na webech novinky.cz, prozeny.cz, seznamzpravy.cz, super.cz, gazar.cz a dalších.

Platební model brandingu - doporučeno nastavení CPT (cena za tisíc zobrazení), lze i CPC, ale hrozí, že se reklama nebude zobrazovat, protože nedosáhne minimální nutné ceny za tisíc zobrazení.

Videoreklama

Jedná se audiovizuální formu reklamy, tedy kombinaci zrakového a sluchového vjemu, kdy upoutává více pozornost a je lépe zapamatovatelná. Díky videoreklamě dokážete v člověku vzbudit pozitivní emoce, vtáhnout ho do děje příběhu a detalněji tak představit výhody, vlastnosti a funkce produktu nebo služby. Oproti klasikému statickému banneru má proto ohromnou výhodu. Je ideální pro prezentaci produktů/služeb v oblasti zážitků, cestování, módy, automobilů, vaření, ubytování, wellness apod.

Další výhodou je i automatické generování titulků. Tento proces je pro maximální přesnost kontrolován a upravován člověkem. Pro 100% přesnost však tuto funkci následně ještě doporučujeme překontrolovat, zda je opravdu vše tak, jak má být.

Formáty jsou dle délky: 

  • Bumper | délka 6s - bez možnosti přeskočení, obsah musí být proto úderný a přesný
  • Videospot | délka 7-60s -  po 5 vteřinách lze přeskočit, hlavní sdělení by mělo být opět úderné v prvních vteřinách, poté nabízí větší prostor i pro kreativní stránku a detailnější představení produktu

Zobrazení této reklamy můžeme nastavit jako:

  • Instream -  videoreklama se zobrazuje u video obsahu (např. před nebo během přehrání videa)
  • Outstream -  zobrazuje se v běžném obsahu stránky (např. jako banner), při tomto typu zobrazení je možné použít pouze videospot

Platební model - CPT (cena za tisíc zobrazení)

Dynamický banner

Využívá XML feed ze Zboží.cz, díky kterému zobrazuje uživatelům vždy nabídky s aktuální cenou produktu. Jedná se o mřížkový formát různých velikostí, kdy se zákazníkům zobrazují určité produkty daného e-shopu.

Doporučujeme si vytvořit vlastní šablonu, kterou následně dynamický banner doplníte. Dle našich zkušeností má následně vyšší CTR a přinese i více konverzí. Šablonu si můžete přizpůsobit do barev vašeho brandu a nabídky doplnit popisem. Výkony jednotlivých šablon jdou pak v přehledu kampaně porovnat a vyhodnotit.

Banner se celkově skládá z loga firmy, názvu firmy, obrázků produktů, názvů produktů a jejich ceny.

Platební model dynamických bannerů - CPC (inzerent platí až po prokliku)

HTML5 bannery

Pokročilá forma banneru, která je trochu složitější na vytvoření, jelikož se jedná o kombinaci jazyků HTML, CSS a JS. Jde o animované bannery, které vytváří iluzi pohybu. Oproti běžným statickým bannerům jsou pro uživatele zajímavější a více upoutají pozornost. Tímto způsobem můžete vytvořit opravdu hezké, hravé a zábavné vizuály, na kterých máte možnost se po kreativní stránce pořádně vyřádit.

U tohoto formátu však platí, že si klient musí u Seznamu zažádat o zpřístupnění, jeho minimální investice v Skliku musí být  5 tis. Kč/měsíc (vztahuje se na IČ, ne pouze na účet) a aktivní účet minimálně 1 měsíc.

A je to! Formáty PPC v rámci Skliku jsme si představili a nám nezbývá než připomenout, že jsme tady pro vás. Pokud chcete začít využívat tento typ online marketingových reklam, stačí poslat signál.

Pošlete signál

Signál Media Heroes