Bude Bing lepší vyhledávač než Google? | Media Heroes

Bude Bing lepší vyhledávač než Google?

Michal Hanč Marketing

Teď si možná říkáte - co je to vůbec Bing? Nebo jestli to nemyslím jen jako vtip? Ne, opravdu nemyslím. Mám k tomu i dobrý důvod, jen se mnou vydržte a čtěte dál.

Co je vlastně Bing?

Bing je totiž stejně jako Google nebo Seznam vyhledávač. V Česku se o rybníček internetového hledání perou právě oni dva. Google se pohybuje mezi 80 a 85 % používanosti a Seznam mezi 10 a 15 %. Je zajímavé, že Seznam se více používá v létě než v zimě. 

Bing už ale začíná pomalu vystrkovat růžky a jeho používanost stále roste. Nyní se pohybuje lehce nad hranicí 4 %. Ve světě má Google přibližně 84 % trhu a Bing jako dvojka necelých 9 %.

Multi-series Line Chart with caption "StatCounter Global Stats"July 2021Sept 2021Nov 2021Jan 2022Mar 2022May 2022July 2022Sept 2022Nov 20220%18%36%54%72%90%GoogleSeznambingYahoo!DuckDuckGoOther (dotted)
Download as PNG image

Source: StatCounter Global Stats - Search Engine Market Share

Dalším zajímavým a vlastně i trochu úsměvným faktem je, že světově nejhledanější klíčové slovo na Bingu je google. Možná jste ho na to také využili, pokud používáte prohlížeč Edge od Microsoftu. Ten má Bing zabudovaný v liště pro URL adresu, stejně jako Google Chrome má v liště Google vyhledávání.

Kvůli čemu tedy takový povyk?

Možná jste zahlédli na Seznam Zprávách, že Microsoft plánuje velkou investici do “zázračného” nástroje. Pokud jste nečetli - ve zkratce - Microsoft údajně plánuje obrovskou investici do společnosti OpenAI, která se specializuje na umělou inteligenci. Její aktuálně největší úspěch je ChatGPT.

Právě ChatGPT Microsoft pravděpodobně plánuje integrovat do svého vyhledávače Bing. To by pak mělo hodně ovlivnit výsledky vyhledávání a dost možná i dávat na určité vyhledávané fráze lepší odpovědi než Google. Proč? Hned si vysvětlíme.

Jazykový model ChatGPT

ChatGPT je revoluční technologie, která se dokáže vyrovnat svojí důležitostí i moderním vyhledávačům. Tento nástroj totiž umí odpovídat i na dlouhé komplexní otázky. Své dotazy pak můžete dále rozvíjet, modifikovat a to vše v chatovací komunikaci, jako kdybyste si psali s člověkem. 

Nejen že umí odpovídat na otázky, ChatGPT dokáže dokonce psát celé články či například popisky k produktům a stránkám. Zatím sice ne úplně dokonale, ale zlepšení můžeme očekávat v blízké budoucnosti. Nebudu zabíhat do detailu, jak tato technologie funguje. Jednoduše si to vyzkoušejte sami zde.

Dalším ukazatelem, proč se může část uživatelů přesunout k používání Bingu po implementaci ChatGPT, je jeho obrovská popularita. Během pouhých 5 dní si získal 1 milion uživatelů. Oproti tomu i největší a nejznámější sociální sítě dneška dosáhly podobného výsledku většinou až během několika let.

Bing vs Google

Neříkám, že Bing bude lepší vyhledávač na všechny vyhledávané fráze. Google zůstane i nadále svojí rychlostí a aktuálností lepší například na hledání sportu, lidí, počasí, financí, aktuálních informací a dalších. Bing by však mohl mít výhodu na long-tail vyhledávací fráze, průzkumy, historii, eseje, kreativitu, kódování atd. ChatGPT se totiž informace musí nejprve naučit, než je může používat, a na to je potřeba čas.

Jak se to hodí v marketingu?

Jak jsem již naznačoval - je možné, že se nějaká hledanost bude dále přesouvat do vyhledávače Bing a tím ubírat vyhledávání Googlu. Seznamu to pravděpodobně tolik neuškodí, i když je zde už tak klesající trend. Pokud tedy investujete do vyhledávací PPC reklamy a aktuálně inzerujete na Seznamu a Googlu, stálo by za zvážení připravit se i na vyhledávací kampaně na Bingu. Pokud se na tomto kanálu bude zvedat hledanost na vámi cílená klíčová slova, byla by škoda ho vynechat a přijít tak o potenciálně relevantní uživatele.

Pošlete signál

Signál Media Heroes